Rasy w Warcraft
Nieumarli:
anorektyczna i anemiczna rasa uciekinierów z cyrku dziwolągów. Niektórzy powstali z ziemi, inni przybyli z różnych wymiarów, a jeszcze inni dołączyli „dobrowolnie”. Azeroth wybrali sobie jako kolejny punkt wycieczki po wymiarach. Mają dziwny zwyczaj pojawiania się w miejscach, gdzie toczy się akcja. Spotykani w heavymetalowych zespołach. Ich największym atutem jest spaczona ziemia która z ogromną szybkośćią regeneruje hp co umożliwia przejście do równie szybkiego kontrataku!

Bohaterowie: Lisz, Władca Podziemi, Rycerz Śmierci, Upiorny Władca
Jednostki:Akolita, Ghul, Wóz Mięsa, Nekromanta, Bies Podziemi, Gargulec, Banshee, Lodowy Żmij, Plugastwo
Orkowie:
Przekształcenie rasy Orków jest jednym z głównych tematów w Warcraft3. Zgodnie z panującą powszechnie tradycją Orki traktowane są jak brutalne zdeprawowane potwory, które wprowadzają konflikt i chaos pośród innych żyjących ras. Warcraft3 ukaże nam jednak prawdziwą naturę Orków. Ukaże nam to o czym wcześniej nie mieliśmy "zielonego pojęcia". Dowiemy się, że Orki pochodzą ze szlachetnej wysoko postawionej duchowo kultury oraz to, że starają się one ze wszystkich sił aby stać się na powrót takimi jacy byli kiedyś.

Bohaterowie: Mistrz Ostrzy, Wódz Taurenów, Łowca Cieni,
Jednostki: Peon, Siepacz, Szaman, Troll Łowca głów, Jeździec, Katapulta, Troll Znachor, Bestia Kodo, Wiwerna, Tauren
Bohaterowie Neutralni

* Morska Wiedźma – Potężny, potrafiący atakować z dystansu bohater mogący spowalniać wrogów lodowymi strzałami lub niszczyć budynki swoim najpotężniejszym zaklęciem – tornado.
* Mroczny Łowca – Upadła elfia łowczyni z Quel'Thalas, która powróciła jako nieumarła. Jej zaklęcia (między innymi umiejętność przejmowania kontroli nad wrogimi jednostkami) czynią z niej groźnego przeciwnika.
* Pandareński Miodowar – Pandarenem możemy grać tylko jako neutralnym bohaterem. Jego styl walki jest oparty na myleniu przeciwnika i zadawaniu mu obrażeń za pomocą kombinacji zaklęć. Jego najpotężniejsza umiejętność to zdolność do przeistoczenia się w trzech potężnych pandareńskich wojowników.
* Władca Zwierząt – Będąc w połowie orkiem i w połowie ogrem Władca Zwierząt jest wyrzutkiem żyjącym pośród natury. Potrafi przyzywać różnego rodzaju bestie, które pomagają mu w walce. Najsilniejsza umiejętność to przyzwanie szarżujących jaszczurów wybuchających przy zetknięciu z przeciwnikiem.
* Władca Otchłani – Potężny demon-generał. Mimo tego, iż walczy wręcz potrafi zranić kilku przeciwników na raz oraz przyzwać Demona z jednostki, którą zabije za pomocą swojej ostatecznej zdolności.
* Gobliński Mechanik – Na czas bitwy używa swojej mechanicznej zbroi. Umie przywoływać sobie do pomocy małe mechaniczne gobliny oraz transformować się w potężniejszego, mechanicznego wojownika.
* Władca Ognia – Żywiołak, któremu udało uwolnić się spod kontroli czarownika. Jego zaklęcia są powiązane z wulkaniczną energią.
* Gobliński Alchemik – Walczący jako jedna jednostka goblin i ogr, którzy używają zaklęć związanych z alchemią. Prawdopodobną inspiracją do stworzenia tej postaci był Masterblaster z Mad Max 3.
Ludzie:
Lordaeron został zaatakowany przez Plagę nieumarłych i musiał stawić jej czoła. Jednakże wśród szeregów armii ludzi nie zabrakło ich oddanych sojuszników - mistrzowsko posługujących się magią wysokich elfów i mężnych krasnoludów, których maszyny wojenne sieją postrach wśród przeciwników. Teraz wspólnie stawiają czoła wszelkim wrogom jacy staną na ich drodze.

Bohaterowie: Palladyn, Arcymag, Król Góry, Mag Krwi
Jednostki: Chłop, Piechur, Strzelec, Kapłan, Kanonierzy, Czarodziejka, Rycerz, Żyrokopter, Czołg Parowy, Gryfi Jeździec, Łamcz zaklęć
Nocne Elfy:
Tajemnicze nocne elfy były pierwszą rasą jaka powstała w świecie Azeroth. Te skryte, nieśmiertelne stworzenia były pierwszymi, które rozpoczęły studiowanie magii i pozwoliły jej rozprzestrzenić się po świecie na dziesięć tysięcy lat przed Warcraftem I. Nierozważne użycie magii przez nocne elfy, sprowadziło do świata Płonący Legion, co zapoczątkowało katastrofalną w skutkach wojnę pomiędzy tymi dwiema rasami. Nocnym elfom udało się wygnać demony, ale ich wspaniała kraina była rozdzielona przez wodę, a duża jej część zatopiona. Wtedy elfy postanowiły nie używać magii, aby nie sprowadzić ponownie do świata Legionu. Odizolowały się one od reszty świata i pozostały ukryte wokół ich świętej góry Hyjal na wiele tysięcy lat. Jako rasa nocne elfy są honorowe i sprawiedliwe, ale nie darzą zaufaniem żadnej z "niższych ras" świata.

Bohaterowie: Strażnik Gaju, Łowca Demonów, Strażniczka, Kapłanka Księżyca
Jednostki: Błędny Ognik, Łuczniczka, Łowczyni, Balista, Driada, Druid Pazurów, Druid Szponów, Hipogryf, Chimera
Kreator stron internetowych - przetestuj